مدير كل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: امسال براي نخستين بار نمايشگاه و جشنواره مطبوعات به طور مجزا از يكديگر برگزار مي شود.  پدرام پاك آيين  در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود: با اتخاذ اين تصميم ضمن توجه بيشتر به كاركرد مطبوعات، فرصت مضاعفي به جامعه رسانه هاي كشور داده مي شود تا بتوانند توان و بضاعت خود را معرفي كنند.


اين مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: همچنين در بحث تقويت جنبه هاي بصري نمايشگاه، تصميم بر اين شد آن دسته از آثاري كه جنبه تصويري و قابليت نمايش را دارد در سالن مجزايي در نمايشگاه مطبوعات در معرض ديد عموم قرار گيرد.

پاك آيين، طرح روي جلد نشريات، عكس هاي مطبوعاتي اعم از خبري و غير خبري، كاريكاتورها، كميك استريپ ها و طرح هاي گرافيكي را از جمله آثار مشمول بخش گرافيكي دانست.

مدير كل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه افزود: هدف از اين كار اين است كه ديده شدن مطبوعات در كنار خوانده شدن از اهميت بسزايي برخوردار است و بايد مطبوعات اين ويژگي را داشته باشند كه پيش از خوانده شدن، ديده شوند.


پاك آيين در ادامه با بيان اينكه نمايشگاه مطبوعات امسال سوم تا دهم آبان ماه در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) در تهران برگزار مي شود، گفت: از 27 مهر ماه تا دوم آبان ماه امسال فضاي مصلاي امام خميني (ره) براي نمايشگاه مطبوعات آماده مي شود.

مدير كل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه در نمايشگاه امسال سه هزار و 400 نشريه مي توانند ثبت نام كنند، افزود: با توجه به محدوديت فضا، فقط 600 غرفه براي بخش مطبوعات، در اولويت جانمايي قرار مي گيرد.

وي با بيان اينكه فراخوان ثبت نام به طور مجزا براي مطبوعات ارسال شده است، گفت: تا كنون استقبال خوبي از سوي مطبوعات صورت گرفته و نشريات براي ثبت نام تا اواخر شهريور ماه امسال فرصت دارند.

پاك آيين ادامه داد: جشنواره مطبوعات نيز به طور مجزا پس از نمايشگاه مطبوعات با فاصله زماني مشخص برگزار مي شود.

مدير كل مطبوعات و خبرگزاري هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد جشنواره امسال برخلاف سال هاي گذشته داراي دبيرخانه دائمي است و با توجه به برگزاري جشنواره فصلي مطبوعات از سوي معاونت مطبوعاتي، آثار برگزيده در جشنواره هاي فصلي، بدون ارسال آثار از سوي پديد آورندگان در داوري نهايي جشنواره ساليانه شركت داده مي شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا